zondag 24 maart 2013

Kleuradvies….

 

 

In deze post neem ik jullie mee naar een leuke twee onder een kapper uit 1947, waar Jose en Erwin Timmer wonen. Toen ze er kwamen wonen hadden ze de muren allemaal wit gelaten om het ruimer te laten lijken. Maar wilde meer sfeer toevoegen in huis en hebben contact opgenomen met Seizoen & Stijl, waar Jose ze geholpen heeft met het kleuradvies. Je hoeft natuurlijk niet alleen aan te kloppen bij een styliste voor een compleet plan, want soms heb je meubels die nog goed zijn, en wil je gewoon een andere sfeer neerzetten.

Je krijgt al een heel ander interieur als je bij de basis begint, en dat is de kleur. Heel vaak durven mensen het niet aan om kleur op de muren aan te brengen, maar het is wel heel bepalend in een huis. Je bestaande meubels komen heel anders uit, en soms kun je met een kleine aanpassing ook de meubels veranderen.

 

049

 

Hier waren de muren wit en een kast in een gewone houtkleur. Nu is het door de krijtverf in de kleur Gritti al een enorm verschil, maar door de dressoir te schilderen met een mooie matte krijtlak in de kleur Nero, krijg je een heel mooi geheel met je eigen meubels.

 

051

Met deze foto wil ik niet alleen het verschil tussen de muur en de schouw laten zien, maar ook dat je door de goede kleur te kiezen alles bij elkaar laat passen. Hier is gekozen om de schouw er wat uit te laten springen door die te voorzien van krijtverf in de kleur Piombo. En samen met de deur met het glas in lood, de witte schouw, het hout van de tafel, en de bank is het een mooi en rustig geheel geworden.

 

059 069

Erwin is zelf ook een heel handig type, die veel meubels in huis zelf heeft gemaakt. En dat hij handig is zie je door de nette afwerking  in het hele huis terug. Hieronder zie je de keuken in het wit, waar Erwin bezig is met het zelfgemaakte bordenrek.

 

Erwin Timmer

 

061 (2a)

De keuken was al gezellig en sfeervol, maar met de kleuren Gritti en Piombo op de muren is het nog veel gezelliger en warmer geworden, en het bordenrek is net als de dressoir voorzien van de mooie matte krijtlak Nero.

 

054

 

066

In de bijkeuken zijn de muren voorzien van de krijtverf “Leem”, wat daar weer heel mooi past bij de bestaande meubels.

 

065 064

Krijtverf en krijtlak zijn van Carte Colori.

Zou je ook graag een ander kleurgebruik willen in je woning en kom je er zelf niet uit, dan kunt u bij Seizoen & Stijl alles bespreken om samen een plan te maken.

 

Groet Lia.

24 opmerkingen:

  1. Heel erg mooi en sfeervol doet warm aan. Top.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig....wat een heerlijke beelden heb je hier gemaakt. Zie ik ,met oog voor detail ;) dat de ketel ook vervangen is. Hij was wit en is nu koper....? Ja komt ben nog op zoek naar één dusse....mag ik weer.....heb je een merknaam?
    :)
    Hoezo aagje......

    Heb genoten van de reportage, ze hebben een prachtig huis.
    Smaakt naar meer binnenkijkers ;)

    Fijne zondag

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Och wat ziet het er geweldig uit. Alles is zo mooi. Wat heeft Jose dat prachtig op elkaar afgestemd.
    Een fijn weekend, liefs Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kleur maakt echt het verschil! Wit is vaak gewoon, tenzij je bijna alles wit hebt, dan is het wel weer bijzonder. Meestal vind ik dat dan weer het mooist bij een modern en strak interieur. In onze slaapkamer is geen witte wand meer te vinden en ook al staat er nu minder in, toch heeft de slaapkamer door de kleur veel meer sfeer.

    Mijn complimenten voor het mooie huis en de mooie foto's!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig huis. De kleuren die gekozen zijn, passen perfect in het huis. En je hebt er weer prachtige foto's van gemaakt.
    Groetjes van Aleta

    BeantwoordenVerwijderen
  6. voor het eerst op dit blog via je andere blog, jeetje wat prachtig allemaal en geweldig met een handige man waardoor het helemaal op maat en naar je zin kan worden gemaakt! Super!
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik zit met mijn mond bijna op.mijn knieen te kijken . Jeetje wat kan kleur veel doen . Prachtig is datEcht heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een mooi gezellig huis!

    Groet, Marjonel

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt veel warmer met die kleuren op de muren. Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er allemaal heel mooi uit zeg!
    Complimenten!

    Fijne Zondag,
    inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hééll erg mooi! Het ziet er geweldig uit!
    Fijne avond, groetjes Leen

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw dit ziet er prachtig uit. Je kunt echt zien dat er oog voor detail is. De kleuren zijn prachtig op elkaar afgestemd.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooie kleuren, helemaal mijn palet.

    Groetjes Sot & Tof

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hoi Lia,
    Wat is dit mooi geworden zeg... Nou vraag ik me wel af wat het verschil is tussen krijtverf en krijtlak. Ik krijtlak dan een verf die je bijvoorbeeld op je keukenkastjes kunt schilderen zodat je wel de matte uitstraling houdt maar ze toch kunt afnemen? Afijn, daar ga ik me maar eens in verdiepen...
    Dank je wel voor deze mooie post, zoveel inspiratie in één keer... heerlijk...
    Ik wens je een heel fijne nieuwe week,
    Lieve groet,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat kleur al niet kan doen....prachtig!!

    Lieve groet,Hanny

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een verschil in sfeer! Hier in huis is ook geen wand wit ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat is dat mooi geworden zeg!
    moet zeggen dat ik de meubels ook erg mooi vindt...daar kan eigenlijk niets anders dan krijtverf bij..;-))



    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé, het lijkt mijn hal wel. Wij hebben de oude deuren en lambrisering wit en alle muuren (muurtjes) zijn nu voorzien van Zinco kalkverf. Zojuist het allerlaatste stukje gedaan. Erg leuk dat contrast. En fijn ook van die binnenkijkers, leuke blog.
    Groeten,
    Barry

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het geweldig geworden.
    Heel goed gedaan.

    gr. anita

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat kleur al niet kan veranderen in je interieur, mooi geworden hoor !
    Liefs Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat ziet dit er prachtig uit! Blijft toch elke keer weer verbazingwekkend wat kleur kan doen met een ruimte.

    Fijne dag. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  22. zoooooo ik heb even lekker zitten te genieten hiervan!
    wat een verschil zeg! ik wil het ooookkkkk zooooo graag!!
    nu nog manlief overhalen......

    groetjes, Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat heb ik hiervan genoten met lezen zeg!
    Geweldig en wat mooi allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt dat je de moeite genomen hebt om een reactie achter te laten.
Groet Lia